نوشته شده توسط : emami

انسان از گذشته متوجه این موضوع شده بود که بهترین روش برای نگهداری و حفظ مواد غذایی سرد کردن آن ها می باشد. یخچال برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی ساخته شد و امروزه یکی از وسایل خانگی ضروری محسوب می شود. در بین برندهای موجود در بازار یخچال امرسان یکی از بهترین ها می باشد. این یخچال ایرانی دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و سال هاست در بسیاری از خانه های ایرانی حضور دارد. یکی از سوالات کاربران درباره این برند یخچال این است که چرا صفحه لمسی یخچال امرسان روشن خاموش می شود؟ ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال بپردازیم.

  1. 1.     علت روشن خاموش شدن صفحه لمسی یخچال امرسان
  2. 2.    برطرف کردن مشکل روشن خاموش شدن صفحه لمسی یخچال امرسان

 

 بیشتر بخوانید:  لوازم خانگی چی بخریم؟ خراب شد چی کار کنیم؟

علت روشن خاموش شدن صفحه لمسی یخچال امرسان

یکی از مشکلاتی که مردم با یخچال فریزر امرسان دارند روشن خاموش شدن صفحه نمایش لمسی آن می باشد. اما چرا صفحه لمسی یخچال امرسان روشن خاموش می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که علت اصلی این مشکل خرابی برد الکترونیکی می باشد. برد الکترونیکی یکی از قطعات مهم یخچال می باشد که وظیفه کنترل دیگر قطعات دستگاه را برعهده دارد. یکی از نشانه های خرابی برد الکترونیکی روشن خاموش شدن صفحه لمسی می باشد. در صورتی که مشکل از برد الکترونیکی نباشد به احتمال زیاد صفحه نمایش لمسی دچار خرابی شده است. در ادامه به توضیح نحوه برطرف کردن این مشکل خواهیم پرداخت.

 

برطرف کردن مشکل روشن خاموش شدن صفحه لمسی یخچال امرسان

پس از بررسی و پاسخ به سوال چرا صفحه لمسی یخچال امرسان روشن خاموش می شود؟ باید به بررسی نحوه برطرف کردن این مشکل بپردازیم. در صورتی که مشکل ایجاد شده از برد الکترونیکی باشد باشد باید برد را به روش زیر از یخچال خارج کرده و به دست متخصصین بسپارید:

  • یخچال را از برق بکشید.
  • دستگاه را کمی جا به جا کنید تا به قسمت پشت آن دسترسی پیدا کنید.
  • پس از پیدا کردم محل دقیق برد به کمک دفترچه راهنما پوشش آن را جدا کنید.
  • در آخر اتصالات را از روی برد باز کرده و آن را از یخچال خارج نمایید.

در صورتی که علت روشن خاموش شدن صفحه لمسی یخچال امرسان خرابی صفحه نمایش باشد باید سریعا برای تعمیر صفحه نمایش اقدام نمایید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

ماشین لباسشویی از لوازم خانگی ضروری می باشد، به طوری که این روزها تصور شستشوی لباس ها بدون این دستگاه برای بسیاری از مردم غیر ممکن می باشد. ماشین لباسشویی دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد که به کمک آن ها می توان به شستشوی با کیفیت لباس ها پرداخت. از قابلیت های این دستگاه بی نظیر می توان به برنامه های شستشو، شستشوی با دقت و صرفه جویی در زمان اشاره کرد. به کمک لباسشویی شما می توانید بدون دغدغه لباس های خود را دقت شستشو دهید. اما مشکلاتی نیزوجود دارند که ممکن است با آن ها مواجه شوید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی بپردازیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات بوش ، دوو ، زیمنس و جنرال الکتریک همراه باشید.

  1. 1.   علت تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی
  2. 2.   نحوه جلوگیری از تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی

 

علت تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی

زمانی که شما لباس ها را درون دیگ لباسشویی قرار می دهید این دستگاه پس از انتخاب برنامه شستشو شروع به آبگیری می کند. نکته قابل توجه این است که آبگیری لباسشویی هنگام باز بودن درب آن ممکن نیست. لباسشویی برای جلوگیری از نشتی آب به خارج از دستگاه در حین شستشو یک لاستیک را دور درب تعبیه کرده است. این لاستیک خاصیت مغناطیسی داشته و از بیرون ریختن آب هنگام شستشو جلوگیری می کند. این لاسیتک به علت در معرض آب بودن ممکن است آلوده به باکتری و کپک شود. در ادامه به توضیح بیشتر درباره علت تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی خواهیم پرداخت.

 بیشتر: معرفی نمایندگی تعمیرات دو برند بوش و دوو

نحوه جلوگیری از تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی

همانطور که گفته شد علت تجمع باکتری و کپک لای لاستیک لباسشویی قرار داشتن این لاستیک در معرض آب و رطوبت می باشد. رطوبت عامل اصلی رشد کپک و باکتری می باشد. بسیاری از مردم پس از اتمام فرآیند شستشو بدون این که لباسشویی را خشک کنند درب آن را می بندند. زمانی که بلافاصه پس از اتمام شستشو درب لباسشویی را می بندید درون لباسشویی و لاستیک دور درب برای رشد باکتری و کپک مناسب می شود. برای جلوگیری از این مشکل باید پس از اتمام شستشو درب لباسشویی را باز گذاشته تا به صورت کامل خشک شود. سپس لاستیک دور درب را جدا کرده و آن را خشک کنید و دوباره به درب وصل کنید. در صورتی که لاستیک دور درب شما آلوده به باکتری شده است باید سریعا آن را تعویض نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()