نوشته شده توسط : emami

بعضی از افراد فکر می‌کنند که جابجایی یخچال کار ساده‌ای است و به راحتی میتوان بدون آسیب به یخچال آن را جابجا کنند، اما اصلا اینگونه نیست برای جابجایی یخچال باید نکاتی را حتما رعایت کرد. با رعایت نکردن نکاتی ساده ممکن است خسارات زیادی به یخچال وارد شود.  نحوه جابجایی اصولی یخچال باعث می‌شود بدون آنکه یخچال آسیبی ببیند آن را حتی برای فاصله‌ای بسیار دور جابجا کرد. البته توجه داشته باشید که جابجا کردن یخچال حتی برای چند متر هم اگر اصول جابجایی رعایت نشود احتمال آسیب به دستگاه زیاد می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم در جابجایی یخچال را به شما بگوییم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیر یخچال ال جی همراه ما باشید.

 

چگونه یخچال را جابجا کنیم؟

یخچال‌ها نه تنها سنگین هستند بلکه بسیار گران قیمت نیز می‍‌باشند، از این رو رعایت نکات مهم در جابجایی آن بسیار حیاتی است. بنابر وضعیت شما گاهی اوقات بهترین کار آن است که جابجایی را به یک فرد متخصص بسپارید. اما اگر قصد ندارید که این کار را با کمک یک متخصص انجام دهید می‌توانید با رعایت کردن اصول قبل و بعد جابجایی یخچال آن را منتقل نمایید. حتما در نظر داشته باشید که این وسیله گران قیمت خانگی آسیب نمی بیند.

مراحل جابجایی یخچال

 اگر قصد دارید کار جابجایی یخچال را خودتان انجام دهید، برای جابجایی ایمن یخچال این مراحلی را که در ادامه به شما می‌گوییم قدم به قدم انجام دهید تا برای یخچال شما مشکلی رخ ندهد.

یخ زدایی یخچال

در مرحله اول دستگاه را یخ زدایی و تیز نمایید. اولین قدم برای جابجایی یخچال ، آماده سازی کامل آن است. اطمینان حاصل کنید که همه محتویات را خالی کرده یا آنها را در جایی دیگر بریزید یا در جایی ذخیره کنید. پس از حذف مواد غذایی، همه سطوح را با استفاده از محلول جوش شیرین و آب به طور کامل تمیز کنید. یخ های باقی مانده را با استفاده از سشوار در فریزر ذوب کرده و  تمیز کنید. ذوب شدن این سطوح از قبل از نشت تصادفی آب در حین حرکت جلوگیری می کند.

*در نهایت، یخچال خود را حداقل چند ساعت قبل از حرکت خاموش کنید.

نکته اختیاری در جابجایی یخچال: افزودن یک ماده جاذب رطوبت و بو مانند زغال در داخل یخچال به جلوگیری از ایجاد بو در حین حرکت کمک می‌کند.

 

پیشنهاد مطالعه: لوازم خانگی فریجیدر Frigidaire

 

مراجعه به دفترچه راهنما برای جابجایی یخچال

اگر یخ ساز و فیلتر آب در یخچال خود دارید، حتما آنها را از قبل با استفاده از دفترچه راهنما به خوبی جدا کنید. سپس سیم برق آن را در پشت آن بچسبانید سپس درهای یخچال را با طناب و یا چسب محکم ببندید. قسمت بیرونی یخچال را با پتوهای متحرک یا برخی از بالشتک های دیگر بپیچید تا از ایجاد خط و خش جلوگیری شود.

برای محافظت بیشتر یخچال در هنگام جابجایی:  کشوهای یخچال و قفسه‌های شیشه‌ای را برای حمل و نقل ایمن بردارید. اگر راه دور نمی روید ، می توانید به جای آن کشوها را در محل خود بچسبانید.

جاباجا کردن یخچال با چرخ

اکثر یخچال‌ها دارای چرخ هستند، بنابراین کشیدن آن به جلو نباید کار خیلی سختی باشد. برای ایمن بودن این مرحله، یخچال را کمی جلو بیاورید و لغزنده‌هایی برای یخچال را در پشت دستگاه قرار دهید. سپس خود را در جلوی یخچال قرار دهید‌، هر دو طرف آن را بگیرید و در حالی که آن را به جلو هدایت می‌کنید، آن را به طرف دیگر فشار دهید. گاهی اوقات می توانید آن را با یک ضربه آرام به جلو بکشید. فقط مطمئن شوید که زانوها را تا حد ممکن خم و پشت نگه داشته اید.

محکم کردن یخچال برای جابجایی

یخچال را با استفاده از بندها و یا طناب در قسمت بالا و کناره یخچال به کامیون محکم کنید. راحت‌ترین حالت این است که یخچال را بر روی لغزنده(چرخ یا هر چیز دیگر) نگه دارید تا زمانی که به مقصد نهایی برسید.

 مرحله بعد از جابجایی یخچال

قبل از وصل کردن یخچال و افزودن غذا صبر کنید. هنگامی که یخچال خود را به محل جدید خود رسانید، برای وصل کردن مجدد یخچال چند ساعتی صبر کنید.

*البته در نظر داشته باشید همیشه یخچال را در حالت راست نگه دارید.

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

امروزه شستن ظرفهای کثیفیکی از کارهای مهم در امور خانه داری است. در صورتی که این این ظرف ها کثیف و آلوده باشند می توانند باعث بیماری شوند امروزه اکثر بانوان و به خصوص بانوان شاغل به علت اینکه در وقت زیادی برای شستن ظروف منزل خود ندارند این کار را به عهده ماشین‌ظرفشویی می‌سپارند و بعضی از آنها از نحوه چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی مطلع نیستند به همین دلیل ظروف را بدون برنامه ریزی در ماشین ظرفشویی قرار میدهد که این امر سبب می شود تا ماشین ظرفشویی آسیب ببیند و ظروف به درستی تمیز شسته نشود. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی همراه ما باشید.

غذاهای اضافی

در گام اول برای چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی باید غذاهای اضافی که بر روی ظرف ها باقی مانده است را از بین ببرید زیرا در غیر این صورت باعث گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی شده و هزینه های اضافی برای ما داشته باشد.

روشچیدن فنجان و لیوان ها در ماشینهای ظرفشویی

فنجان ها و لیوان خوب و حتی کاسه های کوچک باید به صورت پشت یا برعکس در قفسه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید دقت داشته باشید که هرگز نباید این ظروف را به یکدیگر بچسبانید و حتماً فضای خالی به اندازه دو سانت دربین آنها ایجاد کنید. با انجام دادن این کار از شکستن و کثیف ماندن ظروف خود جلوگیری کرده اید. زیرا با انجام دادن این کار آب به درستی به در بین ظروف به گردش درآمده و باعث تمیز شدن اصولی آنها می شود.

 روش چیدمان اصولی قاشق و چنگال در ماشینهای ظرفشویی

 چنگال و قاشق ها را همیشه باید به طوری در ماشین ظرفشویی قرار دهید که، دسته آنها به سمت پایینقرار گرفته باشد در صورتی که چاقو را هم در این قسمت از ماشین ظرفشویی قرار می دهید بهتر است که تیغه چاقو رو به پایین باشد. اگر تیغه چاقو در این محل رو به بالا باشد ممکن است در هنگام خارج کردن ظروف از ماشین ظرفشویی دستتان را با چاقو ببرید. سعی کنید که دسته قاشق چنگال و را رو به پایین قرار دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک

روش اصولی قرار دادن قابلمه و ماهیتابه در ماشینهای ظرفشویی

 این نوع ظروف مانند قابلمه را باید به شکلی در ماشین ظرفشویی قرار دهید که از حرکت آزاد بازوهای آبپاش جلوگیری نکند و دسته قابلمه ها به بازوهای در حال چرخش گیر نکند که باعث آسیب به ماشین ظرفشویی شود در صورتی که این نکته را رعایت نکنید باعث آسیب رسیدن به بازوهایآبپاش ماشین ظرفشویی می شود که این امر خرج تراشی اضافه را برای شما در پی دارد.

روش چیدن ظروف پلاستیکی در ماشین های ظرفشویی

 برای انجام این کار ابتدا باید مطمئن شوید تا ظرف شما قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارا است برای اطلاع از این نکته بایدظرف خود را با دقت بررسی کنید. در صورتی که عکس ماشین ظرفشویی بر روی آن حک شده بود می توانید با خیالی راحت آنرا با ماشین ظرفشویی بشویید.

تذکر:ظروف پلاستیکی را همیشه در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و به این نکته هم توجه داشته باشید که هیچگاه ظرف را در نزدیکی المنت ها قرار ندهید که گرمای المنت باعث تغییر شکل ظرف شما می شود.

روش اصولی قرار دادن ظروف بزرگ در ماشین های ظرفشویی

ظروفی که سایز بزرگ بزرگ و پهنی دارند مانند دیسها تخته های گوشت و غیره باید همیشه در کناره ها و پشت ماشین ظرفشویی قرار دهید. زیرا در صورتی که در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی قرار گیرند گیرند باعث می شود تا آب و مواد شوینده به درستی به همه ظروف نرسد.

نکته: توصیه ما به شما این است که چاقو هایی با اندازه بزرگتر و تیزتر را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید چرا که فشار زیاد آب در ماشین ظرفشویی باعث کند شدن چاقومی‌شود.

کلام آخر

بهطورکلی به شما توصیه می کنیم که تنها ظروفی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید قابلیت شسته شدن با ماشین ظرفشویی را داشته باشند در غیر این صورت فشار آب و حرارت زیاد دستگاه ماشین ظرفشویی باعثخرابی و از بین رفتن آنها می‌شوند. در صورتی که در حال خرید جهیزیه هستید قبل از خرید ظروف چینی و آرکوپال و غیره خود از قابلیت شستشوی آن ها ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. ما در این مقاله سعی بر این داشتیم که روشهایچیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی با خدمت شما عزیزان ارائه کنیم که با خیالی راحت و گاهی بیشتر ظروف خود را در ماشین ظرفشویی بشوید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

همه شما می دانید که ماشین لباسشویی یکی از وسایل ضروری در خانه محسوب می شود. شستشوی لباس ها با لباسشویی بسیار به صرفه تر از شستوشوی آن ها با دست است و همچنین در مصرف وقت و انرژی صرفه جویی می شود. همچنین به کمک لباسشویی و برنامه های ویژه آن می توان لباس ها را با کیفیت بیشتر و با کمترین آسیب شستشو داد. این روزها برندهای متفاوتی دست به تولید لباسشویی زده اند. به طوری که مردم در انتخاب میان این برندها دچار سردرگمی می شوند. بهترین برند لباسشویی کدام است؟ این سوالی است که مردم هنگام خرید لباسشویی با آن مواجه می شوند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی چند برند خوب تولید کننده لباسشویی بپردازیم. در ادامه این مقاله از امداد آی پی همراه ما باشید.

  1. 1.    معرفی بهترین برند لباسشویی؛ لباسشویی بوش
  2. 2.    معرفی بهترین برند لباسشویی؛ لباسشویی ال جی
  3. 3.    بهترین برند لباسشویی؛ معرفی یک برند ایرانی

 

معرفی بهترین برند لباسشویی؛ لباسشویی بوش

اگر بخواهیم بهمعرفی بهترین برند لباسشویی بپردازیم برند بوش یکی از اولین انتخاب ها است. شرکت بوش یک شرکت با سابقه در تولید لوازم خانگی می باشد.  در سال 1886 شرکت بوش در آلمان تاسیس شد. موسس این شرکت روبرت بوش نام داشت. این شرکت اولین مدل لباسشویی خود را در سال 1958 تولید کرد و تا امروز به این کار ادامه می دهد. ویژگی های این برند با کیفیت به شرح زیر می باشد:

  • لباسشویی های بوش بسیار کم صدا و بدون لرزش هستند.
  • امکان خراب شدن لباسشویی بوش بسیار پایین می باشد.
  • این برند به مصرف پایین انرژی معروف است.
  • طول عمر لباسشویی های بوش بسیار بالا است.

 

معرفی بهترین برند لباسشویی؛ لباسشویی ال جی

برای آن که به معرفی بهترین برند لباسشویی بپردازیم باید برندهای مختلف لباسشویی را بررسی کنیم. یکی از این برندها ال جی می باشد. شرکت ال جی با ترکیب دو شرکت Lucky و Goldstar در سال 1958 در کشور کره تاسیس شد. این شرکت با سابقه در تولید لوازم خانگی شروع به تولید لباسشویی های با کیفیت کرد. ویژگی های لباسشویی های ال جی به صورت زیر می باشد:

  • لباسشویی های ال جی دارای صدای کم و بدون لرزش هستند.
  • دارای برنامه بی نظیر برای شستشو می باشد.
  • کیفیت شستشو با لباسشویی ال جی بسیار بالا می باشد.
  • از مواد اولیه بسیار با کیفیتی برای ساخت آن استفاده می شود.
  • لباسشویی های ال جی دارای طرح های متنوعی می باشند.
  • این شرکت به تولید انواع لباسشویی در ظرفیت های مختلف می پردازد.

بیشتر بخوانید: عیب یابی و آموزش تعمیر ماشین لباسشویی در اینجا یاد بگیرید

 

بهترین برند لباسشویی؛ معرفی یک برند ایرانی

همانطور که می دانید امروزه شرکت های بسیاری در ایران لباسشویی تولید می کنند و لباسشویی های ایرانی در بسیاری از موارد با برندهای خارجی قابل رقابت است. اگر بخواهیم به معرفی بهترین برند لباسشویی ایرانی بپردازیم، لباسشویی های اسنوا یکی از بهترین ها هستند. این شرکت که از سال 84 در ایران تاسیس شده است، در این مدت کم به تولید لوازم خانگی با کیفیتی پرداخته است. از ویژگی های لباسشویی های اسنوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین لباسشویی اسنوا دارای برنامه های متنوع شستشو می باشد.
  • این شرکت برای کاهش صدا و لرزش لباسشویی تکنولوژی موتور اینورتر را در لباسشویی های خود به کار برده است.
  • لباسشویی های اسنوا دارای سیستم شستشوی با تاخیر می باشند.
  • توان موتور در این برند لباسشویی بسیار بالا می باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

برای باز کردن درب ماشین لباسشویی ابتدا باید اجاره بدهید تا ماشین لباسشویی شستشو را کامل به اتمام برساند، در غیر این صورت اگرآب درون لباسشویی باشد لباسشویی امکان باز کردن درب را به شما نمیدهد پس برای باز شدن درب ماشین لباسشویی ابتدا آن را به طور کامل تخلیه کنید در این مقاله دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی را برای شما ارائه می‌کنیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات پاناسونیک همراه ما باشید.

 

خراب بودن قفل درب ماشین لباسشویی

یکی از علت های رایج در بین مردم برای باز نشدن درب ماشین لباسشویی خرابی قفل درب است درصورتی که متوجه خرابی آن شدید به یک تعمیرکار ماشین لباسشویی اطلاع داده و آن را تعویض کنید.

خراب بودن لولای درب ماشین لباسشویی

در همه‌ی لباسشویی ها درب از 3 قسمت لولا،قفل و زبانه تشکیل شده است که برای باز و بسته شدن درب لباسشویی به کار میرود، درصورتی که از پوسیده بودن یا معیوب بودن لولا ماشین لباسشویی خود مطلع شدید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید.

شکستگی دستگیره درب ماشین لباسشویی

درصورتی که دستگیره ماشین لباسشویی شما شل شده و یا شکسته برای رفع این مشکل نیز چاره ای جز تعویض کردن آن نیست.توجه داشته باشید درصورتی که درب لباسشویی شما باز نشد بیشتر به آن فشار نیاورید ،و تلاش برای باز کردن نکنید زیرا ماشین لباسشویی شما آسیب بیشتری می‌بیند و باعث خرج تراشی اضافه میشود.

خرابی قفل حرارتی ماشین لباسشویی

قفل حرارتی تقریبا باید بعد از گذشتن 2 دقیقه بعد از پایان شستشو درب ماشین لباسشویی را آزاد کند.وظیفه قفل حرارتی در ماشین لباسشویی جلوگیری از افزایش دما، و کنترل ان است و به همین دلیل حتی در زمان خاموش بودن ماشین لباسشویی درب به راحتی باز نمیشود.

حتما بخوانید: نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

راه حل

برای رفع این مشکل باید لباسشویی خود را حدودا 10 دقیقه خاموش کنید و اجازه دهید تا قفل حرارتی خنک شود و قفل درب را باز کند. گاهی اوقات ممکن است قفل حرارتی گیر کند و حتی با خنک شدن هم قفل درب را باز نکند. در صورت مشاهده این مشکل با زدن ضربه محکم بر روی پلاستیک زبانه قفل در آزاد میشود.

مشکل قفل کودک لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج برای باز نشدن درب لباسشویی فعال شدن قفل کودک و جلوگیری از باز شدن درب است. رفع این مشکل و غیر فعال کردن قفل کودک در برند های مختلف متفاوت است که برای رفع آن باید به دفترچه راهنمای لباسشویی خود روی ببرید.

مشکل زیاد گرم شدن لباسشویی

در بعضی از مواقع مکن است به علت گرمای زیادی که لباسشویی شما ایجاد میکند مدار های داخلی آن از کار بایستد و برای رفع این مشکل باید اجاازه دهید تا لباسشویی شما برای مدتی کوتاه استراحت کند که معمولا بعد از خنک شدن لباسشویی این مشکل نیز خود به خود حل میشود.

مشکل سوئیچ فشار لباسشویی

درصورتی که سوئیچ فشار خراب باشد و حتی اگر  آب به درستی به ماشین لباسشویی خارج شده باشد.امکان گیر کردن درب لباسشویی وجود دارد. و قدرت این که قفل درب را هم به مشکل بیندازد را دارد که در اکثر ماشین لباسشویی ها اگر این سوئیچ را ریست نکنند درب همانطور بسه میماند که این خوشایند نیست.

راه حل

لباسشویی را برای مدت کوتاه خاموش کرده و اجازه دهید تا سوئیچ فشار سرد شود. اگر این کار را انجام لبدهید بعد از حدودا 5 دقیقه درب باز میشود. البته توصیه ما برای شما این است که برای تعمیر و رفع اشکال ماشین لباسشویی های خود از تعمیرکاران مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

کلام آخر

ما  در این مقاله قصد داشتیم دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و راه حل هایی برای آنها را برای شما به اشتراک بگذاریم و امیدواریم توانسه باشیم حق مطلب را به خوبی ادا کرده باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

ماشین لباسشویی یکی از وسیله های ضروری می باشد که با دقت زیاد و همچنین کیفیت بالا البسه را شستشو می دهد. یکی از مشکلاتی که مردم با لباسشویی دارند چروک شدن البسه در لباسشویی می باشد. شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از شستشوی لباس ها در لباسشویی زمانی که آن ها را خارج کردید، متوجه شوید که لباس ها چروک هستند. حتی تصور این که لباس ها را پس از شستشو اتو کنید هم خسته کننده می باشد. ما در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال که چرا البسه در ماشین لباسشویی چروک می شوند؟ بپردازیم. این موارد در لباسشویی های ایندزیت بسیار مهم هستند پس در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات ایندزیت با ما همراه باشید.

  1. 1.    انتخاب دمای نامناسب یک علت چروک شدن البسه در لباسشویی
  2. 2.    انتخاب دور خشک ‌کن نامناسب دلیل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی
  3. 3.    علت چروک شدن البسه در لباسشویی؛ قرار دادن لباس بیش از حد ظرفیت لباسشویی

 

انتخاب دمای نامناسب علت چروک شدن البسه در لباسشویی

یکی از مهم ترین علت های چروک شدن البسه در لباسشویی انتخاب دمای نا مناسب برای شستشو می باشد. همانطور که می دانید هر برنامه شستشو برای یک جنس لباس می باشد و هر لباس را باید با دمای مناسب با آن شستشو داد. نکات مهم درباره انتخاب دما به شرح زیر می باشد:

  • دما در چروک شدن البسه در لباسشویی نقش بسیار مهمی دارد.
  • هنگام شستشو با توجه به برنامه و جنس لباس دمای مناسب را انتخاب کنید.
  • انتخاب دمای زیاد برای شستشوی لباس ها باعث بیشتر چروک شدن آن ها می شود.
  • بهترین دما برای شستشوی لباس ها در لباسشویی 30 درجه می باشد.

 

انتخاب دور خشک ‌کن نامناسب دلیل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مهم ترین دلایل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی انتخاب دور خشک کن نامناسب می باشد. همانطور که می دانید لباسشویی پس شستشو به خشک کردن لباس ها نیز می پردازد. در انتخاب دور خشک کن باید به صورت زیر عمل کنید:

  • انتخاب دور خشک کن با توجه به جنس لباس ها و ضخامت آن ها می باشد.
  • هر چقدر لباس ها ضخیم تر باشند باید دور خشک کن بیشتری را انتخاب کنید.
  • دور خشک کن خود را روی حالت 100 درصد قرار ندهید زیرا باعث چروک شدن البسه در لباسشویی می شود.
  • اگر خشک کن لباسشویی شما در حالت 100 درصد است آن را از این حالت خارج کنید.
  • بهترین دور خشک کن برای شستشوی انواع البسه 800 دور می باشد.

بیشتر: معرفی نمایندگی بوش، جنرال استیل ، فریجیدر و ایندزیت

علت چروک شدن البسه در لباسشویی؛ قرار دادن لباس بیش از حد ظرفیت لباسشویی

یکی دیگر از دلایل علت چروک شدن البسه در لباسشویی قرار دادن تعداد زیاد لباس در لباسشویی می باشد. همانطور که می دانید ماشین های لباسشویی دارای ظرفیت متفاوتی می باشند. ظرفیت لباسشویی به معنای وزن لباس هایی است که درون آن قرار می دهید. نکات مهمی که در این باره باید رعایت کنید به صورت زیر می باشند:

  • از قرار دادن حجم زیاد لباس در لباسشویی خودداری کنید.
  • قرار دادن لباس بیش از حد ظرفیت لباسشویی علاوه بر آسیب به لباسشویی باعث چروک شدن البسه نیز می شود.
  • قبل از ریختن لباس ها در لباسشویی ظرفیت لباسشویی خود را بررسی کنید.
  • سعی کنید همیشه کمتر از ظرفیت لباسشویی در آن لباس پر کنید.
  • قبل از شستشو لباس های نازک را از لباس های ضحیم جدا کرده و به صورت جداگانه شستشو دهید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

ماشین لباسشویی از ضروری ترین لوازم خانه محسوب می شود. این دستگاه که مدت زیادی است مورد استفاده مردم قرار می گیرد، می تواند لباس ها را با سرعت زیاد شستشو دهد. لباسشویی در طول این مدت پیشرفت بسیاری کرده است. امروزه لباسشویی ها دارای برنامه های مختلفی برای شستشوی انواع لباس ها می باشند. شما می توانید تمام لباس های خود را در لباسشویی شستشو دهید بدون این که نگران آسیب رسیدن به بافت آن ها باشید. یکی از سوالات مردم درباره برنامه های لباسشویی این است که با چه برنامه ای می توان انواع لباس ها به صورت یکجا شستشو داد؟ ما در این مقاله به معرفی بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف خواهیم پرداخت.

  1. 1.    بهترین برنامه شستشو در لباسشویی؛ برنامه شستشوی سریع (Quick Super)
  2. 2.    بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف؛ برنامه شستشو آلرژیک (Sensitive)
  3. 3.    برنامه شستشوی لباس های ترکیبی؛ بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف

 

بهترین برنامه شستشو در لباسشویی؛ برنامه شستشوی سریع (Quick Super)

اگر به دنبال بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف هستید می توانید از برنامه شستشو سریع استفاده کنید. این برنامه شستشو برای زمانی است که وقت کافی برای شستشو را ندارید و عجله دارید. برنامه شستشوی سریع با سرعت زیادی فرآیند شستشو و خشک کردن را انجام می دهد. زمان این برنامه معمولا 15 دقیقه می باشد اما در بعضی از مدل های لباسشویی مدت شتسشو به 30 دقیقه نیز می رسد. در صورتی که لباس های شما خیلی کثیف نیستند و فقط کمی بوی عرق می ‌دهند، می توانید از این برنامه شستشو استفاده کنید. این برنامه برای شستشوی انواع لباس مناسب می باشد و هیچ گونه آسیبی به بافت آن ها نمی زند. برنامه شستشوی سریع برای شستشوی تیشرت ها و بلوز ها بسیار مناسب می باشد و از مچاله شدن لباس‌ها جلوگیری می کند.

 مطالعه بیشتر: آموزش تعمیر برد الکترونیکی لباسشویی

بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف؛ برنامه شستشو آلرژیک (Sensitive)

یکی از برنامه های لباسشویی که می توان آن را بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف دانست، برنامه شستشوی آلرژیک می باشد. این برنامه برای شستشوی انواع لباس مناسب می باشد. در این برنامه فرآیند شستشو طوری در نظر گرفته شده است که از مواد شوینده کمتری استفاده شود و آب کشی بیشتری انجام شود. بسیاری از مردم به بوی مواد شوینده پس از شستشو در لباسشویی حساسیت دارند. با استفاده از برنامه شستشوی آلرژیک لباس ها پس از شستشو کمترین بوی شوینده را به خود می گیرند. در این برنامه دمای شستشو ثابت می باشد و عوامل حساسیت ‌زا مثل میکروب‌ها و باکتری‌ها به طور کامل پاک می شوند.

حتما بخوانید: نحوه صحیح حمل ماشین لباسشویی 

برنامه شستشوی لباس های ترکیبی؛ بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف

بدون شک بهترین برنامه شستشو برای البسه مختلف در لباسشویی برنامه شستشوی لباس های ترکیبی می باشد. همانطور که از نام این برنامه مشخص است، برای شستشوی انواع لباس بسیار مناسب می باشد. برنامه شستشوی لباس های ترکیبی طوری تنظیم شده است که انواع پارچه ها (اعم از مخمل و پارچه‌ های نازک و ضخیم و غیره) را بدون آسیب رسیدن به بافت آن ها شستشو می دهد. این برنامه در مواقعی استفاده می شود که وقت کافی را برای شستشو انواع لباس ها با برنامه های مختلف ندارید. به همین دلیل شما می توانید از برنامه شستشوی لباس های ترکیبی برای شستن تمام البسه خود بهره ببرید.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی، قسمت محفظه جاپودری ماشین است. جاپودری محلی برای ریختن انواع شوینده ها، اعم از پودر یا مایع لباسشویی و انواع نرم کننده ها می باشد. استفاده و نگهداری از جاپودری ماشین لباسشویی در بهبود عملکرد دستگاه نقش مهمی دارد. 

 با روشن شدن لباسشویی، آب مطابق با برنامه های ماشین لباسشویی وارد محفظه جای پودر شده و از این طریق مواد شوینده به داخل دیگ منتقل و عملیات شستشو آغاز می شود.

عدم آشنایی با نحوه عملکرد صحیح این قطعه موجب کاهش راندمان کلی عملیات شستشو و ایجاد مشکل برای دستگاه گردد. در ادامه این مقاله از سایت آی پی امداد ipemdad.com همراه ما باشید.

بخش های مختلف جا پودری در لباسشویی

این قطعه داخلی در بعضی از ماشین های لباسشویی ساده و دربرخی مدل ها دارای پیچیدگی هایی می باشد. هربخش به صورت اختصاصی به نوع خاصی از مواد شوینده اختصاص دارد. این تقسیم بندی در بعضی مدل ها دارای 3 بخش و مدل های دیگر دارای 4 بخش مجزا با کاربردهای متفاوت است.محفظه ها را صرفا" جهت توضیح به 4 بخش A-B-C-D نامگذاری می کنیم.

محفظه A

این محفظه محل ریختن پودر برای شستشوی مقدماتی و مرحله پیش شستشو می باشد. این قسمت با علامت " | " مشخص شده است. لازم به ذکر است، مقدار مواد شوینده درمرحله پیش شستشو یا مقدماتی دقیقا" نصف مرحله اصلی می باشد.

محفظه B

این قسمت محل ریختن پودرشستشوی اصلی می باشد. مشخصه این قسمت در دستگاه " || "، می باشد.

محفظه C

این محفظه مختص ریختن مواد نرم کننده در ماشین لباسشویی است.  مشخصه این قسمت  " * " می باشد.

محفظه D

این محفظه که تنها دربرخی از مدل های لباسشویی وجود دارد مخصوص افزودن نیل و انواع مواد رنگی می باشد.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات استفاده از محفظه جاپودری

  • درافزودن مواد به محفظه­ها همواره به نشان ماکزیمم (MAX) توجه داشته باشید. 
  • محفظه را دقیقا" به اندازه استاندارد پر کنید. این تصور که اگر پودر بیشتری بریزیم لباس ها تمیز تر خواهند شد، تصوری غلط است.
  • برای شستشوی انواع پرده ها و پارچه های مشبک و توری به دلیل تولید کف بیشتر حین شستشو، از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.
  • درهربخش از محفظه، مواد شوینده متناسب با علامت را بریزید.

 پودر یا مایع لباسشویی؟

نسبت به نوع لباس ها ، شوینده مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی بهتر است برای البسه کثیف از پودرهای شستشو لباسشویی و پودرهای آنزیم دار استفاده شود. چنانچه البسه مد نظر خیلی کثیف است می توانید پودر شستشو را در محفظه سمت راست ریخته و برنامه پری‌ واش را انتخاب کنید.

اگر لباس هایتان خیلی کثیف نیستند و نیاز به شوینده قوی و لکه بر ندارند مایع لباسشویی می تواند گزینه بهتری باشد. مایع لباسشویی به دلیل عدم تجمع در محفظه، آسیب کمتری به قطعه جا پودری وارد می کند.  

 

نگهداری از محفظه جا پودری

پس از مدتی استفاده به دلیل انباشت مواد پودری و خشک شدن آن، احتمال انسداد خروجی های محفظه وجود دارد. بنابراین بهتر است نسبت به شستشوی محفظه اقدام نمایید تا از آسیب های بعدی به دستگاه جلوگیری شود.

برای این کار زمانی که ماشین لباسشویی را خاموش نموده و دوشاخه را خارج کرده اید اقدام نمایید. محفظه را تا انتها خارج نمایید. درداخل محفظه یک کلید شصتی وجود دارد با فشردن آن جاپودری از ماشین جدا می شود. قطعات را توسط فرچه و آب گرم شستشو داده، اسمبل و سپس درجای خود قرار دهید.

نکته پایانی :

نگهداری از ماشین لباسشویی و قطعات جانبی آن می تواند درعملکرد بهینه دستگاه و طول عمر آن بسیار موثر باشد. با رعایت اصول ذکر شده مطمئنا" دستگاه  شما از سرویس های دوره ای و تعمیرات جزئی و کلی بی نیاز خواهد شد.

در بعضی از مدل ها جا پودری به راحتی خارج میشود در این حالت به جای اهرم دو عدد خار کوچکی دارند که با کمی فشار به سمت بالا و کمی سرعت  خارج می شوند.

برخی دیگر از جا پودری ها به حالت چرخش ۹۰درجه به سمت بیرون باز می شوند.بع از خارج کردن قسمت های نرم کننده و…با کمی فشار در جهت بالا از سمت راست،جاپودری خارج می شود.برای جازدن مجدد جاپودری باید شیار های لبه جا پودری بر روی شیاری که روی درب جا پودری هست قرار بگیرد.

نحوه تمیز کردن جاپودری

به دلیل استفاده مکرر از لباسشویی و گذشت زمان مقداری پودر و شوینده داخل جا پودری باقی می‌ماند و باعث مسدود شدن مجرا ،گرفتگی و نرسیدن پودر به دیگ لباسشویی می‌شوند.
این رسوبات همچنین باعث ایجاد بوی بد داخل جاپودری و لباسشویی می‌شوند.


بعد از خارج کردن جاپودری بهتر است آن برای حداقل ۳۰دقیقه داخل صابون و آب ولرم قرار دهید و به کمک به مسواک یا فرچه تمامی قسمت های جا پودری را بشویید.
تمام قطعات را آبکشی کنید و بعد از خشک شدن کامل و تمیز کردن محفظه جا پودری دوباره آن را داخل لباسشویی قرار دهید.

روبراه سرویس با داشتن سالها تجربه در زمینه خدمات تخصصی لوازم خانگی در کشور بهمراه ده ها سرویسکار متخصص، مجرب و کار آزموده در کنار هم میهنان عزیز می باشد که در سریع ترین زمان ممکن و منصفانه ترین هزینه حتی در تعطیلات نیز نسبت به رفع هود آشپزخانه شما اقدامات لازم را انجام دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 مهر 1400 | نظرات ()