نوشته شده توسط : emami

کولر گازی در حالت سرمایش چگونه کار می کند؟

گاز خنک کننده درون کمپرسور متراکم شده و با فشار به سمت کندانسور رفته و در آنجا گرما را از دست داده ، تبدیل به مایع می شود. سپس مایع خارج شده از کندانسور از لوله مویی یا شیر انبساط عبور کرده و دچار افت فشارشدید می شود که در اثر این افت فشار مقداری حالت دو فازی (مایع و گاز) به خود گرفته و به سمت ورودی اواپراتور هدایت می شود. در محل اواپراتور ( تبخیر کننده ) تحت تأثیر دمای محیط ، تبخیر و دوباره تبدیل به گاز شده بنابر این سرمای خود را به محیط یا همان لوله های اواپراتور پس می دهد.  هوای اتاق با گردش پروانه فن داخلی (فن ایندور) ازیک سمت یونیت داخلی واردشده  و بعد از  عبوراز بین لوله های اوپراتور، سرد شده و از سمت دیگر به داخل اتاق هدایت می گردد. مبرد تبخیر شده در اواپراتور دوباره توسط کمپرسور مکش شده و این سیکل ادامه می یابد.

کولر گازی در حالت گرمایش چگونه کار می کند؟

در حالت گرمایش چرخه فوق از طریق یک شیر چهارطرفه تغییر کرده و گاز سردکننده گرم شده در کمپرسور، مستقیما به سمت اواپراتور رفته و در آنجا با از دست دادن گرمای خود باعث گرم شدن لوله های اواپراتور و در نتیجه گرم شدن محیط می شود.

سایت منبع



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

دوو شرکت لوازم خانگی که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تاسیس گردید. نام کمپانی دوو از دو قسمت (Dae) که در زبان کره‌ای، به معنی عالی و (woo) که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده است.

تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، شرکت دوو، پس از هیوندای، دومین شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی محسوب می‌شد. شرکت‌هایسامسونگ و ال‌جی گروپ نیز، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتتند. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه بود، که برخی از آنها اکنون به عنوان شرکت‌های مستقل، در زمینه‌های مختلف صنعتی، فعالیت دارند.
 
 
شرکت دوو الکترونیک یکی از شرکت های اقماری گروه دوو به شمار می آید. دهه ۹۰ به عنوان دهه حضور پر قدرت محصولات لوازم خانگی دوو در بازارهای بین المللی یاد می شود.
دوو در حال حاضر، افزون در اختیار داشتن کارخانه های بزرگ تولیدی در کره جنوبی دارای سایت های تولیدی پیشرفته در گستره جهان و کشورهای مختلف از جمله مکزیک، اسپانیا، لهستان، مالزی،چین، ویتنام و … می باشد که خود نشان از قدرت رقابتی برند و محصولات دوو الکترونیک در گستره جهان دارد.
در جمهوری اسلامی ایران نیز، گروه صنعتی انتخاب با سابقه چندین ساله به عنوان بزرگترین و پرافتخارترین مجموعه در زمینه تولید انواع لوازم خانگی ، با اصل دانستن مقوله اشتغال و تولید ملی با شرکت های بزرگ دنیا ارتباط دو سویه، مؤثر و مفید برقرار کرده که یکی از بارزترین این ارتباطات، تعامل مجموعه گروه صنعتی انتخاب و شرکت دونگبو کره جنوبی به عنوان مالک شرکت دوو الکترونیک است که این ارتباط نه به صورت واردات صرف از کره به ایران، بلکه یک ارتباط دو طرفه با محوریت دانش، تولید و رشد اقتصادی بوده است.
 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

وظیفه موتور ظرفشویی، رساندن آن و مواد شوینده به ظروف میباشد. پس هر زمانی که ماشین ظرفشویی را روشن کردید و آبی وارد آن نشد، یا در حین شستشوی ظروف، ظرفشویی متوقف شد، یکی از دلایل آن خرابی موتور ظرفشویی است. البته ناگفته نماند که یکی از دلایلی که موجب می‌شود ورود آب به ماشین ظرفشویی متوقف شود، آکوا استاپ ماشین ظرفشویی است. با خرابی این قطعه و یا وجود نشتی در شلنگ آب، آبی وارد مخزن ظرفشویی نخواهد شد.

نشانه بعدی این است که آب درون دستگاه به گردش در نمی آید و یا فشار خروجی آب از پروانه ها ضعیف است. در هر دو این موارد باید به زودی برای تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

 

علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی چیست؟

وجود صدای غیر عادی در ماشین ظرفشویی

وجود یک صدای غیر عادی مانند صدای جیغ کشیدن، وز وز، ناله و صدا هایی این چنین از مهم ترین نشانه های سوخت موتور ماشین ظرفشویی است. این مشکل می تواند در اثر اتمام عمر مفید موتور ایجاد شود.

 

اسپری نشدن آب توسط بازوهای آبپاش

در صورتی که موتور ماشین ظرفشویی خراب باشد هیچ آبی از بازوهای آبپاش، اسپری نمی شود. چون با سوختن موتور ماشین ظرفشویی هیچ آبی وارد بازو های آب پاش نمی شود. البته در این مورد ابتدا شیر برقی ورودی آب و نشتی شیلنگ آب را بررسی کنید تا مشکل از آنها نباشد.

 

پخش بوی سوختگی از ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین علائم سوختن موتور ماشین ظرفشویی، می تواند وجود بوی سوختن و دود باشد. بوی سوختگی ناشی از رطوبت و نشتی در ماشین ظرفشویی نشانه ی خوبی نیست. در صورت بی توجهی به این بو امکان آتش سوزی وجود دارد. در صورت بروز این اتفاق در اولین اقدام دستگاه را از برق بکشید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

بعد از خروج شرکت سامسونگ و ال جی از ایران چه اتفاقی برای مصرف کنندگان این برند می افتد؟ آیا میتوان جایگزین مناسبی انتخاب نمود؟! در ادامه این مقاله به سوالات ذکر شده پاسخ خواهیم داد. بیشتر بخوانید

تولید کنندگان لوازم الکترونیکی بعد از فروش محصولات خود، مسئولیت هایی در قبال مشتریان دارند که جهت حفظ اصول مشتری مداری موظف به رعایت قوانین زیر میباشند:

1: تامین قطعات فابریک برای خدمات پس از فروش.

2: ارتباط با مشتری و پرسش، جهت جلب رضایت مشتری از خرید تا مصرف

3: ارائه خدمات بهینه در زمان گارانتی

در ایران هنگام حضور برندهای الجی و سامسونگ، محصولات سامسونگ توسط شرکت سام سرویس و محصولات ال جی توسط شرکت گلدایران گارانتی میشدند، اما با خروج شرکت های مذکور آیا سام سرویس و گلدیران مسئولیت قطعات و خدمات را عهده دار خواهند بود؟

اردیبهشت سال 1399 بود که خبرگزاری ها از جمع آوری تابلوهای سامسونگ و ال جی در فروشگاه های ایران خبر دادند و مسئولان با حرف های ضد و نقیض در نهایت خروج این دو برند را قبول کردند، اما لازم به ذکر است که این شرکت های کره ای به شدت از خروج خود ناراضی بودند، چونکه در سالیان گذشته با فروش زیاد و طرفدارهایی که در ایران جمع کرده بودند راغببه ترک این بازار جذاب نبودند، اما با تحریم های زورگویانه آمریکا مجبور به این امر شدند.

بنده معتقدم که با خروج این دو برند فضا برای شرکت های داخلی و گردش مالی در کشور ایران بیشتر خواهد شد و از این حیث یک نگاه مثبت اندیشی به قضایا داریم.

 

بعد از خروج سامسونگ خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات به عهده کدام شرکت میباشد؟
بعد از خروج، سامسونگ بیانیه ای داد که قصد آن جلب رضایت طرفداران و مصرف کنندگان این برند بود، اما در حقیقت این بیانیه یک شوی تبلیغاتی بود، چون با اوضاع تحریم ها کاری از دست کره ای ها بر نمی آمد.

در ایران هم به دلیل اینکه خط تولید همچنان برقرار بود محصولات سام را جایگزین سامسونگ نمودند و همان شرکت سام سرویس پشتیبانی آن را عهده دار شد.

اما بعد از خروج سامسونگ از ایران، خدمات پس از فروش و تامین قطعات برای محصولات این برند با اوضاع تحریم های امروزه کمی دشوار شده است، اما لازم به ذکر است که مجموعه ای به نام آی پی امداد در قالب تعمیرگاه مجاز مرکزی خدمات لوازم خانگی سامسونگ با شفاف سازی هزینه ها، تامین قطعات و ارائه خدمات بهینه توانسته است این معضل را در زمینه تعمیرات لوازم خانگی این برند تا حدودی حل نماید تا مصرف کنندگان این برند بعد از اتمام گارانتی دچار سردر گمی نشوند و با اطمینان خاطر مشکلات لوازم خانگی سامسونگ را به شرکت آی پی امداد واگذار نمایند.

لازم به ذکر است که بعد از خروج سامسونگ از ایران، علاوه بر اینکه قیمت محصولات افزایش پیدا نمود، هزینه تعمیرات و قطعات آن نیز افزایش چشمگیری داشت، که در نهایت با نارضایتی مصرف کنندگان مواجه شد.

 همچین شما می توانید این اجناس را به یک سمساری خوب بفروشید. برای ورود به سایت کلیک کنید

بعد از خروج ال جی خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات به عهده کدام شرکت است؟
بعد از خروج ال جی از ایران و اتفاقات مشابهی که برای سامسونگ افتاد و در بالا توضیح دادیم، خط تولید محصولات جی پلاس جایگزین برند ال جی شد و در نهایت خدمات پس از فروش را عهده دار شدند، اما لازم به ذکر است که با خروج الجی مشکلات تامین قطعات و افزایش قیمت هزینه خدمات مشهود است.

مجموعه آی پی امداد با شفاف سازی هزینه ها، تامین قعات و ارائه خدمات بهینه در قالب تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی ال جی در تهران توانسته است تا حدودی این معضلات را حل نماید.

 

نتیجه گیری

طبق گفته مسولان در اتحادیه، سامسونگ و ال جی فقط 2 سال خست که در حال تبلیغ میباشند و عملا فروش محصولات با خط تولید در داخل کشور میباشد که با تحریم ظالمانه آمریکا و همکاری کره ای ها با آن ها، ایران به مانند همیشه جهت سربلندی کشور و مردم، خط تولید جی پلاس و سام را ادامه داد.

این اتفاق میتواند نوید راه اندازی اقتصادی در کشور باشد و برندهای داخلی بازار بهتری نسبت به قبل داشته باشند، اما اگر از این فرصت استفاده نکنیم طبیعتا ضرری جبران ناپذیر در پی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

در نظر داشته باشید که با اوصاف هزینه های گزاف مردم سعی در انتخاب یک مجموعه خدماتی با هزینه کم را دارند، سیاست کار در مجموعه آی.پی امداد ، اول آموزش و سپس خدمات میباشد، در اینجا با کلیک بر روی هر کدام از لینکها میتوانید از کلی آموزش خوب و رایگان بهره مند شوید.
تعمیر لباسشویی آاگ ، بوش ، سامسونگ

در اینجا به مطالعه مقاله آموزشی تعمیر ماشین لباسشویی آاگ ، بوش و سامسونگ توسط خدمات نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی میپردازید.

آی.پی امداد با مدیریت ایمان جهانبانویی سعی در رشد فکری شما هموطنان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی را دارد، در اینجا به سه برند آاگ ، بوش و سامسونگ میپردازیم، در نظر داشته باشید که با اوصاف هزینه های گزاف مردم سعی در انتخاب یک مجموعه خدماتی با هزینه کم را دارند، سیاست کار در مجموعه آی.پی امداد ، اول آموزش و سپس خدمات میباشد، در اینجا با کلیک بر روی هر کدام از لینکها میتوانید از کلی آموزش خوب و رایگان بهره مند شوید.
آی.پی امداد سعی نموده است کلیه مشکلات لباسشویی آاگ ، بوش و سامسونگ را تحت پوشش قرار دهد، تا با مطالعه آن بدون پرداخت هیچ مبلغی مشکل خود را برطرف نمایید، بارها بر روی لباسشویی خود کد خطایی مشاهده نموده اید که علت آن را نمیدانید و به دلیل عدم دانش ، هزینه گزافی را پرداخت نموده اید ، شاید برای رفع عیب آن ارور زدن یک کلید یا ریست کردن ساده کافی باشد ، بنابراین آی.پی امداد را به یاد داشته باشید و به دوستان خود معرفی نمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی آاگ

 

برای اینکه بتوانید به تعمیر لباسشویی آاگ aeg خود بپردازید باید مهارت داشته باشید ، در غیر این صورت نیاز به خدمات نمایندگی تعمیرات و تعمیرگاه مجاز آاگ دارید ، شما عزیزان با کلیک بر روی لینک بالا میتوانید از دفترچه آموزش راهنمای فارسی ، علت ارور ، رفع کد خطا و همچنین آموزش رایگان تعمیر لباسشویی آاگ بهره مند شوید ، در زیر به یک نمونه از مشکلات لباسشویی آاگ میپردازیم.
چرا ماشین لباسشویی آاگ روشن نمی شود؟

چنانچه قصد روشن کردن لباسشویی آاگ خود را دارید ولی با مشکل مواجه میشوید ، نیازی به تماس فوری با تعمیرگاه مجاز لباسشویی آاگ ندارید فقط کافی است برای تعمیر و رفع عیب ماشین لباسشویی آاگ مواردی را چک کنید: ابتدا جریان برق را بررسی کنید، سپس از باز بودن دو فلکه پرکننده آب اطمینان حاصل کنید، مورد بعدی بسته بودن درب ماشین است، هنگام بسته شدن صحیح درب باید یک صدای کلیک بشنوید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش


با اوصاف گرانی ارز هزینه تعمیرات لباسشویی بوش به مراتب بیشتر شده است ، اما آی.پی امداد اینجا است تا با شرح هزینه تعمیرات ، دفترچه آموزش راهنمای فارسی به شما تا حدودی کمک نماید تا در انتخاب خود برای تعمیرات هیچ شکی نداشته باشید ، در زیر به یک نمونه از مشکلات لباسشویی بوش میپردازیم ، اما کافی است ، فقط با کلیک بر روی لینک بالا اطلاعات خود را در زمینه لباسشویی بوش غنی نمایید .
علت یابی پر نشدن آب در ماشین لباسشویی بوش :
شیلنگ ورودی ماشین لباسشویی را برای پاره شدن یا گرفتگی بررسی کنید، اگر شلنگ پاره شده با نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش تماس بگیرید، شیرهای آب (لوله کشی) را بررسی کنید، فیلتر ورودی ماشین لباسشویی را چک کنید، اگر ماشین لباسشویی بوش بسیار آرام با آب پر می شود، فیلتر های دریچه ورودی را باز کرده و تمیز کنید، آهک و دیگر مواد درون آب شهری در فیلتر انسداد ایجاد کرده اند.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ


لباسشویی سامسونگ یک برند پرطرفدار در ایران میباشد ، چونکه در قطعات مشکلی ندارند و خدمات آن به خوبی انجام میگردد ، اما آی.پی امداد اینجا است تا شما را در زمینه خدمات و راهنمایی لباسشویی سامسونگ یاری نماید و بدون هیچ دغدغه ای به تعمیر آن بپردازید .
چگونه می توان به تولید سر و صدای غیر معمول در ماشین لباسشویی سامسونگ جلوگیری کرد؟
علت عدم تخلیه آب پس از شستشو چیست؟
این سوالات رایجی است که کاربران پس از تماس با نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ می پرسند؟
قبل از قرار دادن لباس های تان در ماشین جیب آنها را بررسی کنید و خالی کنید، زیرا در هنگام چرخش وسایل از آن خارج شده که یا تولید صدا می کنند یا باعث انسداد شلنگ تخلیه می گردند، دکمه های شل لباس باید محکم شوند، هم چنین لباس های کوچک را در کیسه بگذارید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

 اسپلیت گرمایشی و سرمایشی چیست ؟

قبل از اینکه به تفاوت اسپلیت با کولر گازی بپردازیم، ابتدا باید بدانیم اسپلیت چیست و چه ماهیتی دارد. اسپلیت نسل جدیدی از کولر‌های گازی است که به خاطر مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت فراوانش، توانسته در بین کاربران وسایل خنک کننده محبوبیت زیادی کسب کند. این وسیله نه تنها فضا را خنک کرده، بلکه قابلیت‌های زیاد دیگری نیز دارد، که در حالت عادی برای انجام هر یک از آن‌ها باید دستگاه‌هایی جداگانه تهیه کنید. اسپلیت دارای قطعات و بخش‌های مختلفی مانند کندانسور، کمپرسور و اواپراتور است.

اسپلیت در دسته کولر‌های گازی قرار گرفته و قابلیت‌های متنوع و مصرف برق پایینی دارد

مزایا و بهترین کارایی اسپلیت

اسپلیت یک سیستم سرمایشی قوی است، که در فضا‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله خنک کننده، دمای هوا را به دلخواه شما تغییر داده و آن را متناسب با سلایق شما می‌کند. اسپلیت هم قابلیت ایجاد سرمایش دارد و هم گرمایش، این در حالی است که کولر‌های دیگر تنها قابلیت خنک کردن محیط را دارند.

 

در داخل این دستگاه، یک فیلتر ضد آلرژی تعبیه شده است، که موجب تصفیه کامل هوا می‌شود، پس با انتخاب و نصب این دستگاه محیط، عاری از هرگونه آلودگی می‌شود.

آدرس سایت منبع: https://tamire-lavazem-khanehgi.blogspot.com/2020/09/blog-post.html



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

پس از به مشام رسیدن بوی سوختگی از جاروبرقی سریعا باید دستگاه را از برق بکشید و لوازمی که در ادامه به آن اشاره میشود را بررسی کنید:

بررسی عیب موتور جاروبرقی

همه لوازم موجود در سیستم جاروبرقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند، اما با خراب شدن موتور آن عملکرد دستگاه با مشکلات زیادی مواجه میشود. وجود نشانه هایی مانند نیم سوز شدن موتور جاروبرقی و همچنین بروز مشکل در سیم پیچی آن در نهایت می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر سیم جاروبرقی داغ شده باشد و بوی سوختگی از دستگاه احساس شود به معنای وارد شدن فشار زیاد به موتور است. اطلاعات بیشتر

تعمیر موتور جاروبرقی و عیب یابی آن کاملا تخصصی می باشد و باید برای رفع مشکلات موجود در آن گزینه های زیادی را تست کرد. برای موتورهای نیم سوز علاوه بر تعمیر آن لازم است هر چند دقیقه یکبار جاروبرقی خاموش شود تا موتور فرصت خنک شدن پیدا کند.

مشکلات تسمه رایج ترین دلایل بوی سوختگی جاروبرقی

با توجه به نوع جاروبرقی تسمه های مختلفی از جنس پلاستیک و فلز در آن به کار میرود. به مرور و با استفاده زیاد از جاروبرقی ممکن است تسمه از جای اصلی خود خارج شود و یا پارگی در آن ایجاد گردد. وجود مشکل و خرابی در تسمه می تواند علت بوی بد جاروبرقی باشد و احساس کنید که در داخل دستگاه لاستیک سوخته است.

با رخ دادن این مشکل بلافاصله تسمه معیوب را با قطعه سالم جایگزین کنید. بخاطر داشته باشید که برای بالا بردن عملکرد جاروبرقی بهتر است هر سال یک مرتبه تسمه های پلاستیکی تعویض شوند. با توجه به اینکه تسمه های فلزی مقاومت بیشتری دارند، در نتیجه نیاز به تعویض هر ساله در آنها وجود ندارد.

علت بوی سوختگی جاروبرقیمکش جاروبرقی را بررسی کنید

از دیگر دلایل بوی سوختگی جاروبرقی، کاهش مکش جاروبرقی و فشار وارد شدن به موتور می باشد. اگر احساس کردید که همزمان با بوی بد جاروبرقی، قدرت مکش نیز کاهش پیدا کرده است باید کیسه جاروبرقی، فیلتر و لوله را بررسی کنید.

با پرشدن کیسه جاروبرقی فشار زیادی به موتور وارد میشود و به مرور بوی سوختگی از آن به مشام می رسد. بعد از هر چند مرتبه استفاده از جاروبرقی لازم است پر یا خالی بودن کیسه بررسی و در صورت نیاز کیسه تعویض شود. علاوه براین، ممکن است مسیر لوله خرطومی و سرِ جاروبرقی نیز بخاطر تراکم آشغال و پرز و مو مسدود شود. در این صورت قدرت مکش جاروبرقی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و در نهایت داغ شدن زیاد موتور را به همراه دارد. لوله جاروبرقی و غلتک سرِ جارو را جدا کنید و تمام بخش های داخلی آن را چک کنید و هرگونه گرفتگی در آنها را رفع نمایید.

فیلتر هوایی که داخل جاروبرقی نصب میشود به مرور زمان با گرد و غبار زیادی پوشیده میشود و به شدت بر کم شدن مکش دستگاه تاثیر می گذارد و فشار زیادی را بر موتور متحمل میشود. فیلتر را هر چند وقت یکبار باید کاملا تمیز کنید تا بوی سوختگی جاروبرقی کمتر احساس شود.

رفع علت بوی سوختگی جاروبرقیترموستات را تست کنید

ترموستات که نقش کنترل کننده دما در موتور جاروبرقی را بر عهده دارد، گاهش اوقات می تواند یکی از دلایل بوی سوختگی جاروبرقی باشد. اگر ترموستات نتواند بدرستی بالا رفتن دمای موتور جاروبرقی را تشخیص دهد، در نتیجه نمی تواند فرمان خاموش شدن را ارسال کند. در نهایت بخاطر کار کردن مداوم و تحمل فشار بسیار زیاد بوی سوختگی از داخل دستگاه استشمام میشود.

برای رفع این مشکل ترموستات را به طور کامل بررسی کنید و آن را در صورت وجود خرابی تعمیر و یا تعویض نمایید.

فن موتور را چک کنید

فن نصب شده در داخل جاروبرقی باعث میشود تا هوای داخل را به بیرون منتقل کند. اگر فن خراب شود و نتواند هوا را به بیرون منتقل نماید، موتور به مرور داغ می کند و در صورت خاموش نشدن دستگاه کم کم بوی سوختگی از آن استشمام میشود. برای حل شدن این مشکل لازم است سیم پیچی فن به طور کامل بررسی و تعمیر گردد. در صورتیکه فن سوخته باشد لازم است با فن جدید تعویض گردد.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

باقی ماندن ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول بیانجامد. تمیز نمودن سطوح آلوده و به دنبال آن ضدعفونی کردن بهترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس میباشد. بیشتر بخوانید

با توجه به این‌که فرش، موکت، مبل یا کف منزل ممکن است جزو سطوحی باشند که آلوده شده باشند، سوال این است که آیا احتمال آلوده شدن جاروبرقی منزل در حین تمیز کردن این سطوح وجود دارد؟ در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات جاروبرقی در تهران همراه ما باشید.

شواهدی هستند که نشان می‌دهد زمانی که فرد آلوده به ویروس کرونا در خانه سرفه یا عطسه می‌کند، یا با شدت نفس می‌کشد، یا با صدای بلند سخن می گوید، ذرات آلوده به ویروس به سطوح فرش و مبلمان منزل برخورد می‌کنند و ممکن است برای مدتی روی گردوغبار آن‌ها باقی بمانند.

افزون بر این در صورتی که فردی با کفش در منزل راه رفته باشد یا اگر حیوانات خانگی در منزل نگهداری شوند، احتمال آلوده شدن سطوح منزل به ویروس به این طریق وجود دارد. در هنگام استفاده از جاروبرقی، این گردوغبارهای آلوده به ویروس ممکن است در هوا منتشر شوند و جاروبرقی نیز آلوده شود.

اما بقای ویروس کرونا در محیط‌های مختلف از جمله گردوغبار منزل دقیقا مشخص نیست.

آلوده شدن جاروبرقی به ویروس کرونا

چنانچه از جاروبرقی برای گردگیری و تمیز کردن سطوح آلوده در منزل استفاده می‌شود، احتمال آلوده شدن آن به ویروس کرونا وجود دارد. بنابراین تا جای ممکن نباید با جاروبرقی که در منزل یک فرد مبتلا به ویروس کرونا استفاده شده است، منازل دیگر را گردگیری و تمیز کرد.

بنا بر اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد کرونا ویروس می‌پردازد، استفاده از جاروبرقی در منزل فرد بیمار ممکن است باعث انتشار گردوغبار آلوده به ویروس کرونا در هوا شود. پس باید هنگام استفاده از جاروبرقی و تخلیه فیلتر آن نکات بهداشتی لازم از جمله استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کرد.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

ا این مقاله از تیم گزارشگر آی پی امداد همراه باشید تا با چند اقدام ساده، از بروز مشکلات و خطرات بزرگ در لباسشویی خود جلوگیری کرده و به طول عمر آن بیفزایید.

در عصر امروز، دیگر کمتر خانه ای پیدا میشود که در آن ماشین لباسشویی وجود نداشته باشد. استفاده از لباسشویی جزیی از برنامه روزمره افراد شده است و با پیشرفت تکنولوژی روز به روز کار کردن با آن ساده تر شده و قابلیت های بسیاری به آن افزوده میشود. اما در عین حال حساسیت های استفاده از این دستگاه کاربردی نیز بالاتر رفته و نیاز مند مراقبت های بیشتری میباشد.

در ادامه بررسی خواهیم کرد که چطور ممکن است برخی از سهل انگاری های ما باعث بروز مشکل در لباسشویی و همچنین خراب شدن لباس ها و به خطر افتادن سلامتی خودمان شود.

خالی نکردن جیب لباس ها چه صدماتی به لباسشویی وارد میکند؟
گاهی اوقات که با عجله لباس هارا داخل ماشین لباسشویی می اندازید، فراموش میکنید که جیب لباس هارا خالی نمایید. به خصوص در فصل پاییز و زمستان که جیب لباس های کودکان پر از دستمال های کاغذی مچاله شده و پول خرد است. در هنگام ریختن لباس ها داخل لباسشویی حتما دقت کنید که جیب لباس ها کاملا خالی باشد.

· وجود دستمال کاغذی در جیب لباس ها

وجود دستمال کاغذی در داخل لباسشویی باعث گیر کردن آن در پمپ تخلیه و مسدود کردن مسیر تخلیه آب میشود. اگر لباسشویی به خوبی تخلیه نکند، مرحله خشک کن آغاز به کار نمیکند و لباسها پس از شستشو خیس باقی مانده و آب در لباسشویی میماند. همچنین دستمال های کاغذی تکه تکه شده به لباسهای شما میچسبند و ظاهر آنها را خراب میکنند و به سختی و با شستشو های مداوم از بین میروند.

· باقی ماندن سکه در جیب لباس ها

باقی ماندن سکه در جیب لباس ها و در نهایت افتادن در لباسشویی، موجب تولید سر و صدا در هنگام شستشو میشود. ممکن است سکه از لاستیک دور درب عبور کند و به داخل لباسشویی بیفتد. در این حالت هم به لاستیک دور درب آسیب زده است و هم ممکن است به بدنه داخلی لباسشویی آسیب وارد کند. در نظر داشته باشید که در این حالت حتما باید از یک تکنسین متخصص کمک بخواهید چرا که باز کردن لاستیک دور درب و دسترسی به داخل بدنه لباسشویی نیازمند تخصص و مهارت فنی میباشد. اگر این اتفاق برای لباسشویی سامسونگ شما رخ داده است و اکنون متوجه اشکال کار شده اید، همین حالا میتوانید از خدمات تعمیرگاه مجاز مرکزی سامسونگ بهره مند شوید.

استفاده نامناسب از مواد شوینده و آسیب های آن به لباسشویی
مواد شوینده در عملکرد و کیفیت شستشوی ماشین لباسشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از حد از آن ها ممکن است آسیب های جدی به ماشین لباسشویی و همچنین لباس هاس شما وارد نماید.

اگر بیش از حد مشخص شده در محفظه جاپودری، از مواد شوسنده استفاده نمایید و یا از پودر شستشوی لباس دستی استفاده کنید، موجب کف کردن بسیار زیاد لباسشویی میشود. به حدی که در مواردی دیده شده است که کف از درب لباسشویی خارج میشود. در این حالت لباس ها اصلا تمیز نمیشوند و لکه مواد شوینده بر روی آن ها باقی میماند. اگر کاملا اتفاقی و از روی بی دقتی مواد شوینده زیاد داخل محفظه جاپودری ریختید و لباسشویی شما بیش از اندازه کف کرده است، حتما یکدور برنامه شستشوی کامل را بدون ریختن مواد شوینده تکرار نمایید تا مواد شوینده باقی مانده روی لباسها و بدنه لباسشویی شسته شده و از بین برود.

تراز نبودن لباسشویی آسیب جدی به آن وارد میکند!
تراز نبودن لباسشویی به این معناست که هر چهار پایه زیر لباسشویی محکم و به خوبی روی زمین قرار نگرفته باشند. در این حالت اگر لباسشویی خود را روشن نمایید ابتدا صدا های وحشتناک و لرزش شدید در لباسشویی به وجود خواهد آمد. اگر چند بار بدون توجه به لرزش و سر و صدا لباسشویی را روشن کرده و بارگیری نمایید، پس از مدتی تعدل دیگ لباسشویی به هم میخورد و بولبورینگ های دیگ دچار آسیب جدی میشوند. در صورتی که لباسشویی ال جی شما دچار لرزش و سر و صدا شده است، بدون مکث پیش از آنکه آسیب جدی تری به آن وارد شود، حتما از تعمیرگاه مجاز مرکزی الجی کمک بخواهید. بیشتر بخوانید

باقی ماندن لباسهای شسته شده در لباسشویی خطر جانی به همراه دارد!
اگر چرخه شستشوی لباسشویی ساعتها و حتی روزهاست که به پایان رسیده است اما در خالی کردن لباس ها تنبلی کرده اید، وقت آن رسیده است که به کپک ها و قارچ های چسبیده به دیواره لباسشویی خود سلامی بدهید! باقی ماندن لباسهای مرطوب در فضای بسته و بدون گردش هوای داخل دیگ لباسشویی باعث رشد سریع قارچ ها در بین لباس ها و بدنه دیگ میشود. قارچ هایی که بر روی لباس باقی میمانند، بیماری های پوستی بسیاری را به همراه خود می آورند. اگر چنین مشکلی برای لباسهای شما پیش آمده است حتما ان ها را در مایع ضد عفونی کننده خیس کنید و زمان بدهید تا قارچ ها از بین بروند. همچنین حتما مواد ضد عفونی کننده را داخل محفظه جا پودری بریزید و اجازه دهید یک چرخه کامل شستشو بدون لباس انجام شود تا قارچ ها و کپک های باقی مانده بر روی بدنه دیگ لباسشوویی از بین برود.

ساده ترین اشتباهات چگونه موجب بزرگترین خطرات میشوند!
برخی از ساده ترین بی دقتی های کاربران لباسشویی در مواردی باعث بروز مشکلات بزرگ و خطرناک هم برای ماشین لباسشویی و هم برای خود کاربران میشود. برخی از مواردی را که ممکن است سلامت شما را به خطر اندازد یا دستگاه را خراب کند در زیر برشمرده ایم:

· لباس های خیس را داخل لباسشویی نیندازید.

· لباسشویی را در فضاهای مرطوب مانند حمام قرار ندهید.

· بر روی لباسشویی اسپری حسره کش نزنید.

· از پودر شستشوی دستی در لباسشویی استفاده نکنید.

· لباس های خیلی کثیف و گلی را در لباسشویی نیندازید.

· از گذاشتن لوازم سنگین بر روی لباسشویی خودداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : emami

 صرفه‌جویی در وقت:

مایکروفر اعمال یخ زدایی، گرم‌کردن و طبخ مواد‌غذائی را در زمانی بسیار کوتاه تر از زمان لازم در روش‌های معمول انجام می‌دهد، زیرا که مستقیماً روی مواد غذائی عمل می‌کند‌. در صورتی که، زمان طبخ مواد با اجاق گازهای معمولی، حرارت باید ابتدا از شعله پخش‌کن و سپس از ظرف غذا عبور کند تا به مواد غذایی برسد.

ـ صرفه‌جوئی در مصرف ظروف غذائی:

با اینکه شما غذاهای خود را در داخل ظروف طبخ می‌کنید ولی به میزان زیاد در مصرف ظروف غذائی و در نتیجه زمانی که صرف شستشوی آن‌ها می‌کنید، صرفه جوئی خواهد شد. ادویه کم: غذاهائی که با مایکروفر پخته می‌شوند به مقدار کمی ادویه و چاشنی نیاز دارند زیرا مزه طبیعی غذا حفظ می‌شود.

نمایندگی تعمیرات ماکروفر لتو در ایران

  توصیه‌ها و تکنیک‌ها

ـ پوشاندن مواد غذائی:

پوشاندن مواد غذائی زمان پختن یا گرم کردن را کوتاه‌تر می‌کند. زیرا بخار آب به‌طور کامل خارج نشده عمل طبخ یا گرم کردن را تسریع می‌نماید. به روش‌های متعددی می‌توانید روی ظرف غذا را بپوشانید. از درب ظروفی که جنس آنها قابل استفاده در مایکروفر است، همچنین از یک بشقاب چینی، یا روکش نایلونی محافظ غذا و یا یک برگ کاغذ سلفون می‌توان استفاده کرد.

ـ توجه به دمای اولیه مواد غذئی:

مواد غذائی که از داخل یخچال بیرون آورده می‌شوند نسبت به مواد غذائی که در دمای محیط هستند به زمان بیشتری جهت گرم‌شدن نیاز دارند. پختن و گرم کردن تخم‌مرغ: ازگذاشتن تخم‌مرغ با پوست آن در داخل مایکروفر خودداری فرمائید. باید تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده آنها را سوراخ کرد. (همیشه مواد غذائی را که دارای پوشش یا پوسته سختی هستند سوراخ کنید).

ـ پختن و گرم‌کردن مواد غذائی دارای پوسته:

توصیه می‌شود مواد غذائی دارای پوسته را، از قبیل سوسیس، گوجه فرنگی، سیب زمینی و ... را با یک جسم نوک تیز مثل چنگال از چند نقطه سوراخ کنید. این امر مانع ترکیدن آن‌ها می‌شود.

ـ زمان پخت:

توصیه می‌شود در موقع پخت زمان‌های نسبتاً کوتاه در نظر بگیرید تا غذای شما نسوزد. هرگز در ظرف غذا را محکم نبندید چون بخار آب ایجاد شده نمی‌تواند خارج شود و ظرف در اثر فشار وارده می‌ترکد.

ـ کیفیت مواد:

تمام مواد غذائی که در مایکروفر طبخ می‌شوند باید تازه و دارای کیفیت بالا باشند. خصوصاً کیفیت اولیه مواد غذائی تأثیر مستقیم در کیفیت نهائی طبخ شده با مایکروفر خواهد داشت.

ـ آب کردن مواد اولیه:

مایکروفر وسیله‌ای ایده آل برای آب کردن مواد اولیه غذائی مثل کره، شکلات یا حتی ژلاتین است.

- هم زدن مواد غذائی:

در هر سه مرحله یخ زدائی، گرم‌کردن و طبخ مواد غذائی باید آن را بعد از زمان داده شده به دستگاه، هم زد، این عمل انتشار حرارت را بین قطعات مواد غذائی و داخل آن یکنواخت خواهد کرد.

ـ زیر و رو کردن:

اگر می‌خواهید یک مرغ یا یک تکه بزرگ گوشت را در مایکروفر یخ‌زدائی یا طبخ کنید توصیه می‌کنیم تقریباً در وسط زمان پخت غذا را یکبار زیر و رو کنید. با این عمل از خشک‌شدن رویه‌ی بالائی غذا که نسبت به رویه‌ی پائینی امواج مایکرو بیشتری جذب می‌کند جلوگیری نمائید.

منبع:

https://tamireiran.blogspot.com/2020/09/blog-post_62.html



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 شهريور 1399 | نظرات ()